Zakładanie spółki z oo

Jeżeli myślisz o założeniu własnej firmy, to pewnie wiesz, że konieczna będzie jej rejestracja. W poniższym artykule dowiesz się w jakich urzędach musisz to zrobić.

Pierwszym krokiem w procesie zakładania spółki jest sporządzenie umowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w formie aktu notarialnego. Umowa spółki jest zdecydowanie najważniejszym dokumentem w całym przedsiębiorstwie, gdyż określa i reguluje jego funkcjonowanie. Kolejnym elementem będzie wpisanie spółki do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), z czym bezpośrednio wiąże się potrzeba złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku (KRS-W1) oraz kilku formularzy.

Działalność nowo powstałego przedsiębiorstwa zgłosić trzeba także w:
– Urzędzie Skarbowym
– Urzędzie Statystycznym
– Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych

W związku z wpisaniem naszej działalności do Monitora Sądowego i Gospodarczego, zobligowani będziemy do uiszczenia opłaty wysokości 500 zł.

Jak widać założenie własnej działalności, to nie tylko realizacja marzeń, ale też związane z tym obowiązki. Proces rejestracji wbrew pozorom wcale do prostych nie należy. Na szczęście istnieje wiele podmiotów, oferujących swoją pomoc związaną z tworzeniem firmy. My również oferujemy Ci taką możliwość. Skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły oferty.